The motivations of the executives of the social organizations in the processes of qualification in management

Authors

  • Antonio Marcos Vargas de Oliveira Amom Consultoria Empresarial Ltda
  • Rogerio da Silva Nunes UFSC - Florianópolis - SC
  • Gilberto de Oliveira Moritz UFSC - Florianópolis - SC

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

A phenomenon that has been observed regarding the calls organizations of the Third Sector, beyond the interest of the researches regarding these organizations, is the increasing number of courses directed to the qualification of its professionals in developed techniques of the management originally toward the organizations of market. The first ones to study this phenomenon had related to a new logic introduced for the financial agents of the activities of these organizations, that they had started to have a significant participation from the decade of 60 (international Non-Profit Organizations), and the new financiers that from years 90 they have, gradual, if become its more influential agents (companies). This work was developed in the attempt to identify the preponderant reasons for the organizations of Third Sector to search such type of qualification, through the analysis of the motivations of the executives of 74 participant organizations of a course of qualification in management.

Author Biographies

Antonio Marcos Vargas de Oliveira, Amom Consultoria Empresarial Ltda

Graduação em Administração de Empresas com habilitação em Comércio Exterior pela Universidade Metodista de São Paulo - UMESP (1979), especialização em Marketing pela Universidade de São Paulo - USP (2000) e mestrado em Administração pelo Centro Universitário Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado - UniFECAP (2005). Além da atuação como professor, é conselheiro e instrutor voluntário do Instituto Gesc e sócio da Amom Consultoria Empresarial Ltda. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em organizações empresariais e do terceiro setor, atuando principalmente nos seguintes temas: estratégia, marketing e processos.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Rogerio da Silva Nunes, UFSC - Florianópolis - SC

possui graduação em Administração Pública pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1986), graduação em Administração de Empresas pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1986), mestrado em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1992) e doutorado em Administração pela Universidade de São Paulo (1998). Atualmente é parecerista da Revista de Ciências da Administração, pertence ao Conselho Editorial do Projeto o Saber para conquistar um lugar e professor adjunto da Universidade Federal de Santa Catarina. Tem experiência com Avaliação Institucional, tendo sido presidente da Comissão Permanente de Avaliação Institucional da Universidade Federal de Santa Maria e avaliador institucional do INEP/MEC. Desenvolve projetos de pesquisa em avaliação institucional e atua na área de Administração, com ênfase em Estratégia Organizacional, atuando principalmente nos seguintes temas: administração da produção, estratégia, qualidade, administração de materiais e administração estratégica.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Gilberto de Oliveira Moritz, UFSC - Florianópolis - SC

Possui graduação em Administração pela UFSC (1971) , especialização em Administração de Empresas pelo Fundação Getulio Vargas - SP (1974) , mestrado em Administração pela UFSC (1998) e doutorado em Engenharia de Produção pela UFSC (2004) . Atualmente é professor titular da Universidade Federal de Santa Catarina. Tem experiência na área de Administração.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2007-05-12

How to Cite

Oliveira, A. M. V. de, Nunes, R. da S., & Moritz, G. de O. (2007). The motivations of the executives of the social organizations in the processes of qualification in management. Journal of Administration Science, 9(18), 149–168. https://doi.org/10.5007/%x

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>