Teacher Training and Distance Education: a study of educational scenario of Santa Catarina

Authors

  • Rafael Pereira Ocampo Moré Universidade Federal de Santa Catarina
  • Grace Tavares Vieira Universidade Federal do Rio Grande – FURG
  • Márcia Santiago de Araújo Universidade Federal do Rio Grande – FURG
  • Alexandre Marino Costa Universidade Federal de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8077.2012v14n32p9

Abstract

DOI: http://dx.doi.org/10.5007/2175-8077.2012v14n32p9

The Teacher training is an important factor in the struggle for quality education in Brazil. The promulgation of the LDB in 1996, has the challenge of training new teachers, and it occurs at Distance Education a great alternative for access to public higher education. The DL is defined as educational approach that uses technology to bridge the gap between IES and students, and in this context appears the Open University of Brazil (UAB), currently the main policy of teacher education through distance education. The purpose is to provide teacher training policies included in the state of Santa Catarina, and detailed the UAB in the Brazilian and catarinense and analyzed the inclusion of TIC’S in schools in Santa Catarina as a mechanism to promote and encourage the use of distance education as an educational proposal.

Author Biographies

Rafael Pereira Ocampo Moré, Universidade Federal de Santa Catarina

Mestrando do Programa de Pós-Graduação em Administração – CPGA. Endereço: Centro Sócio-Econômico da UFSC, CEP 88040-900, Florianópolis, SC.

Grace Tavares Vieira, Universidade Federal do Rio Grande – FURG

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde. Endereço: Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior, Setor Bancário Norte, Quadra 2, Bloco L, Lote 06 CEP: 70.040-020, Brasília, DF.

Márcia Santiago de Araújo, Universidade Federal do Rio Grande – FURG

Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde. Endereço: Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde, Av. Itália Km 8, Campus Carreiros, CEP 96201-900, Rio Grande, RS.

Alexandre Marino Costa, Universidade Federal de Santa Catarina

Doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (2004).

Published

2012-04-26

How to Cite

Moré, R. P. O., Vieira, G. T., de Araújo, M. S., & Costa, A. M. (2012). Teacher Training and Distance Education: a study of educational scenario of Santa Catarina. Revista De Ciências Da Administração, 14(32), 9–20. https://doi.org/10.5007/2175-8077.2012v14n32p9

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)