Cell biology: a systematic review of teaching experiences on high school
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2018v11n2p201Abstract
Cell biology teaching has been object of studies that involve curricular and teaching aspects. Considered an abstract field in biology, cytology is a difficult subject matter. This work aimed to analyze forms of teaching approach of cell biology proposed for High School, through a systematic review in the specialized literature. We use as criterion of initial time frame the decade of 1990, when consolidated in Brazil the Science, Technology and Society approach, educational perspective that we consider an attempt to overcome the fragmented teaching. The research involved the analysis of papers published in the main journals of research in Science teaching at national scope and in annals of national meeting of the area. The analyzes showed that in the proposed approaches predominates a conceptual and scientism emphasis, not triggering commonly the history of Science, social issues and ethical dilemmas in the formative process.Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores cedem à revista Alexandria os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 International. Esta licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.