Physics teaching in issues of PISA associated with Structuring Themes and Unifying Concepts
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2016v33n2p333Abstract
Education assessment programs worldwide such as PISA have contributed for the participating nations to reflect and perform educational public policies in basic school, projecting reflections on initial and continuing teacher training. In this paper, through an exploratory study, we examine how Structuring Themes of Physics Education and Unifying Concepts are articulated in the thematic units on physics of PISA’s science tests. We aim to highlight the potential of this joint for teaching and learning according to the pathway of universals of physics of digital information and communication technologies (TDIC). We conclude it emphasizing the importance of PISA in the current context of educational assessment, the relevance of the joint in question, and thus the consensual desirable changes in educational practice of physics-teachers, including seizure and critical use of TDIC.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >