O ensino das ciências no nível médio: um estudo sobre as dificuldades na implementação dos parâmetros curriculares nacionais

Authors

  • Arden Zylbersztajn UFSC - Santa Catarina
  • Elio Carlos Ricardo UFSC - Santa Catarina

Abstract

This paper presents a study, at a state school, conducted with the main objective of disclosing the perceptions of high school teachers of the area natural sciences, mathematics and their technologies , and also of the school principal and the educational supervisor, regarding the National Currricular Parameters and the present state of their implementation. It was observad that few classroom changes did occur. We present and discuss the main difficulties pointed out by the teachers, and also some ways that could contribute for the implementation of the National Curricular Parameters.

Author Biographies

Arden Zylbersztajn, UFSC - Santa Catarina

Licenciatura Em Física pela Universidade de São Paulo (1972), mestrado em Tecnologia da Educação pelo Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (1976) e doutorado em Science Education - University of Surrey (1983).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Elio Carlos Ricardo, UFSC - Santa Catarina

Graduação em Licenciatura em Física pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (1997) , especialização em Gestão Ambiental pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (1999) , mestrado em Educação - Ensino de Ciências pela Universidade Federal de Santa Catarina (2001) , doutorado em Educação Científica e Tecnológica pela Universidade Federal de Santa Catarina (2005) e pos-doutorado pela Université Paris 7 - Denis Diderot (2008).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2002-01-01

How to Cite

Zylbersztajn, A., & Ricardo, E. C. (2002). O ensino das ciências no nível médio: um estudo sobre as dificuldades na implementação dos parâmetros curriculares nacionais. Caderno Brasileiro De Ensino De Física, 19(3), 351–370. Retrieved from https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6610

Issue

Section

Artigos

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>