O ensino das ciências no nível médio: um estudo sobre as dificuldades na implementação dos parâmetros curriculares nacionais
Abstract
This paper presents a study, at a state school, conducted with the main objective of disclosing the perceptions of high school teachers of the area natural sciences, mathematics and their technologies , and also of the school principal and the educational supervisor, regarding the National Currricular Parameters and the present state of their implementation. It was observad that few classroom changes did occur. We present and discuss the main difficulties pointed out by the teachers, and also some ways that could contribute for the implementation of the National Curricular Parameters.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >