COPA DO MUNDO E JOGOS OLÍMPICOS: inversionalidade e transversalidades na cultura esportiva e na Educação Física escolar
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2009n32-33p16Abstract
In times of sporting mega-events,increases the circulation of socialprojects for the school physicaleducation and sport-formal federal.However, in the case of theOlympics, inverts the logic of hisown project of making Brazil an“Olympic power.” Already theWorld Cup football to suggesttransversalities in school contents,which in turn would strengthen theprojects of critical and emancipatorypretensions, who conceive ofPhysical Education as school subjectthat should allow the studentsthe meaning and new meaning to their own experiences of movingwithin the culture.Downloads
Published
2009-01-01
How to Cite
Betti, M. (2009). COPA DO MUNDO E JOGOS OLÍMPICOS: inversionalidade e transversalidades na cultura esportiva e na Educação Física escolar. Motrivivência, (32-33), 16–27. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2009n32-33p16
Issue
Section
DOSSIÊ ESPECIAL: 2007-2016 A Década dos Megaeventos Esportivos no Brasil
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).