The world of work as articulating element of the contents of physical education

Authors

  • Nayara Fernanda Perles Jardim UNIVERSIDADE ESTADUAL DE MARINGÁ
  • Juliana Pizani UNIVERSIDADE ESTADUAL DE MARINGÁ
  • Fabiane Castilho Teixeira UNIVERSIDADE ESTADUAL DE MARINGÁ
  • Ieda Parra Barbosa-Rinaldi UNIVERSIDADE ESTADUAL DE MARINGÁ

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2014v26n43p150

Abstract

The descriptive research aimed to understand in the context of school physical education in high school, their focus on articulating element body culture and world of work provided in the Curriculum Guidelines of the state of Paraná (DCEs). To this end, we applied questionnaires for physical education teachers and high school students of five schools in Maringá-PR. The data indicated that the articulating element body culture and the world of work lacks the necessary focus as required by the DCEs. We conclude that the subject is of significant importance, deserving to be contemplated in the context of school physical education.

 

Author Biographies

Nayara Fernanda Perles Jardim, UNIVERSIDADE ESTADUAL DE MARINGÁ

Licenciada em Educação Física pela Universidade Estadual de Maringá.

Juliana Pizani, UNIVERSIDADE ESTADUAL DE MARINGÁ

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação Associado em Educação Física UEM/UEL.

Fabiane Castilho Teixeira, UNIVERSIDADE ESTADUAL DE MARINGÁ

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação Associado em Educação Física UEM/UEL.

Ieda Parra Barbosa-Rinaldi, UNIVERSIDADE ESTADUAL DE MARINGÁ

Doutora em Educação Física pela Unicamp. Docente da Universidade Estadual de Maringá e do Programa de Pós-Graduação Associado em Educação Física UEM/UEL.

Published

2014-11-12

How to Cite

Perles Jardim, N. F., Pizani, J., Teixeira, F. C., & Barbosa-Rinaldi, I. P. (2014). The world of work as articulating element of the contents of physical education. Motrivivência, 26(43), 150–163. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2014v26n43p150

Most read articles by the same author(s)