The satisfaction and the behavioral intention of the supportive member of a Pernambuco club in relation to the services provided

Authors

  • Victor Henrique Rodrigues Silva Escola Superior de Educação Física da Universidade de Pernambuco - ESEF/UPE
  • Carlos Augusto Mulatinho de Queiroz Pedroso Escola Superior de Educação Física da Universidade de Pernambuco - ESEF/UPE
  • Yves de Holanda Batista de Miranda Escola Superior de Educação Física da Universidade de Pernambuco - ESEF/UPE
  • Marcos Antônio Barros Filho Faculdade de Desporto da Universidade do Porto - FADEUP
  • José Pedro Sarmento Faculdade de Desporto da Universidade do Porto - FADEUP

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2018v30n54p263

Abstract

The objective of this study was to analyze the satisfaction and behavioral intentions of the supporters of a Pernambuco club in the Brazilian Football Championship - Serie A. The study is characterized as descriptive research, with the population made up of club members-supporters. The data were collected through a multi-item Likert scale questionnaire with five alternatives. The data were applied in IBM SPSS Statistics 20 software, analyzing them in a descriptive way, using mean, fashion and median, standard deviation, sum, percentage measures and graphs. The results present positive numbers in relation to the satisfaction with the auxiliary services, indifference in relation to the game and positive results in the behavioral intentions. It was concluded that there were positive results regarding the quality of service, balance when it was the satisfaction with the games and very positive results when asked about the intentions to consume more products and services of the club in the vision of its partner-fans interviewed.

Author Biographies

Victor Henrique Rodrigues Silva, Escola Superior de Educação Física da Universidade de Pernambuco - ESEF/UPE

Bacharel em Educação Física pela Escola Superior de Educação Física da Universidade de Pernambuco (ESEF-UPE). Membro do Grupo de Pesquisa em Esporte e Gestão (GEquip-ESEF/UPE)

Carlos Augusto Mulatinho de Queiroz Pedroso, Escola Superior de Educação Física da Universidade de Pernambuco - ESEF/UPE

Doutorado em andamento em Educação Física pelo Programa Associado de Pós-Graduação em Educação Física Universidade de Pernambuco / Universidade Federal da Paraíba. Mestre em Gestão Desportiva pela Faculdade de Desporto da Universidade do Porto - Portugal (FADEUP). Professor Assistente da Universidade de Pernambuco (UPE). Líder do Grupo de Pesquisa em Esporte e Gestão (GEquip -ESEF/UPE)

Yves de Holanda Batista de Miranda, Escola Superior de Educação Física da Universidade de Pernambuco - ESEF/UPE

Bacharel em Educação Física pela Escola Superior de Educação Física da Universidade de Pernambuco (ESEF-UPE). Membro do Grupo de Pesquisa em Esporte e Gestão (GEquip-ESEF/UPE)

Marcos Antônio Barros Filho, Faculdade de Desporto da Universidade do Porto - FADEUP

Mestrado em andamento em Gestão Desportiva pela Faculdade de Desporto da Universidade do Porto - Portugal (FADEUP). Bacharel em Educação Física pela Escola Superior de Educação Física (ESEF) da Universidade de Pernambuco (UPE). Pesquisador do Grupo de Pesquisa em Esporte e Gestão (GEquip -ESEF/UPE). 

José Pedro Sarmento, Faculdade de Desporto da Universidade do Porto - FADEUP

Doutor em Ciências do Desporto pela Universidade do Porto. Professor Associado da Universidade do Porto.

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Published

2018-07-27

How to Cite

Rodrigues Silva, V. H., Pedroso, C. A. M. de Q., Miranda, Y. de H. B. de, Barros Filho, M. A., & Sarmento, J. P. (2018). The satisfaction and the behavioral intention of the supportive member of a Pernambuco club in relation to the services provided. Motrivivência, 30(54), 263–277. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2018v30n54p263

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