QUAL A RELAÇÃO ENTRE AS TEORIAS CRÍTICAS DA EDUCAÇÃO FÍSICA E A PRÁTICA PEDAGÓGICA NA ESCOLA? Uma reflexão a partir de seus sujeitos
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
This paper aims to present discussions about the challenges faced by Physical Education teachers when they decide to implement practices based on the critical presuppositions of education. The analyses perspective are based on the following ideas: the contextualized production of the critical theories of Brazilian physical education; the limits and possibilities of the implementation of these theories in public schools based on the concept of school way of socialization; and the role of the experience of producing the conditions of physical education classes. Keywords: physical education, presuppositions of education, critical theories.Downloads
Published
2007-04-23
How to Cite
Oliveira, C. M., & Almeida Junior, A. S. de. (2007). QUAL A RELAÇÃO ENTRE AS TEORIAS CRÍTICAS DA EDUCAÇÃO FÍSICA E A PRÁTICA PEDAGÓGICA NA ESCOLA? Uma reflexão a partir de seus sujeitos. Motrivivência, 19(28), 12–26. https://doi.org/10.5007/%x
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).