O problema da verdade e a educação: uma abordagem a partir de Horkheimer

Authors

  • Avelino da Rosa Oliveira Universidade Federal de Pelotas - RS

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

This paper discusses a crucial issue for education: the crisis of
reason. The analysis is based on Horkheimer, a theorist who made one of the most radical criticisms of westem rationality. lt is argued that Horkheimer does not discard the power of reason; he maintains a theoretical and practical stance on the objective truth, that is sanctioned by a reason that critically judges itself.

Author Biography

Avelino da Rosa Oliveira, Universidade Federal de Pelotas - RS

Possui graduação em Filosofia pela Universidade Católica de Pelotas (1986), mestrado em Filosofia pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (1996) e doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2002). Atualmente, é professor titular da Universidade Federal de Pelotas.

Mais informações: http://lattes.cnpq.br/6451513910863914

Published

1999-01-01

How to Cite

Oliveira, A. da R. (1999). O problema da verdade e a educação: uma abordagem a partir de Horkheimer. Perspectiva, 17(32), 69–82. https://doi.org/10.5007/%x