Educar para o pensamento: uma reflexão a partir de Hannah Arendt

Authors

  • Marcelo Gustavo Souza Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro - PUC/RJ

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

This papar is a reflection on the crisis of the metaphysical thought
and the banality of the bad which are present in the national news media. This reflection is based on the statute of thinking that Hannah Arendt presents in her book "A Vida do Espírito". A pedagogical proposal is also introduced 50 as to teach students how to think, distinguishing thinking from knowing and considering the historical definition of thought.

Author Biography

Marcelo Gustavo Souza, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro - PUC/RJ

Licenciado em Filosofia (1995), Mestre em Educação (2000) e Doutor em Ciências Humanas (2006) pela PUC-Rio. Cumpriu o Programa de Doutorado Parcial no Exterior (2005) pela Universidade de Valencia, Espanha. Professor do Departamento de Educação da PUC-Rio.

Mais informações:

http://lattes.cnpq.br/5920290316481314

Published

1999-01-01

How to Cite

Souza, M. G. (1999). Educar para o pensamento: uma reflexão a partir de Hannah Arendt. Perspectiva, 17(32), 83–98. https://doi.org/10.5007/%x