Interferências dos órgãos de classe na Universidade na perspectiva de professores advogados, engenheiros e médicos
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-795X.2013v31n1p337Abstract
O artigo tem como objetivo pesquisar as interferências dos órgãos de classe na universidade e no trabalho realizado pelos professores universitários nos cursos que tradicionalmente formam profissionais liberais. Foram analisadas publicações eentrevistas semi-estruturadas com catorze profissionais liberais professores da área de Direito, Engenharia Civil e Medicina, pertencentes a três universidades catarinenses. O estudo revelou que os órgãos de classe criticam a expansão dos cursos pela faltade qualidade, mas, também, pela reserva de mercado. Os órgãos de classe exercem influência na docência, especialmente pela posição desses frente às políticas de expansão, bem como na definição do perfil da formação.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.