A formação pedagógica do professor licenciado -contexto histórico
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
A formação pedagógica do professor licenciado é analisada no seu contexto histórico desde a criação dos primeiros cursos, dados pelas Faculdades de Filosofia, Ciências e Letras até os anos mais recentes, das Faculdades de Educação. A estrutura que caracterizou esta formação quando implementados os primeiros cursos, a do esquema "3+1", foi transformada nos anos 60, porém, isto não implicou em mudanças significativas. Até hoje, sobre uma base substancial de conteúdo específico, a formação pedagógica do professor licenciado coloca-se como uma complementação de créditos necessários para o exercício do magistério, e não como uma base essencial na formação do educador.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.