A creche a espera do pedagógico
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
Este estudo teve por objetivo atingir uma maior compreensão acerca do significado da ação pedagógica na pré-escola. A investigação foi desenvolvida em duas instituições, públicas e assistencial, campos de estágio da Faculdade de Educação da UFRGS. Constitui-se numa pesquisa do tipo etnográfico, caracterizando-se por um contato direto e prolongado dos investigadores com a situação/fenômeno investigada. Destaca-se dentre as conclusões do estudo que a representação do pedagógico nas instituições revela, em sua essência, um significado de descompromisso, de ausência de intencionalidade, fundamentação teórica e reflexão, que parece corresponder a uma compreensão equivocada do significado da infância.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.