Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Home
  • About
    • About the Journal
    • Editorial Team
    • Publication frequency
    • Abstracting and Indexing
    • Publisher and Sponsorship
    • Privacy Statement
  • Editorial Policies
    • Peer review process
    • Publication Ethics and Best Practices
    • Article Processing Charge
    • Copyright and licensing
    • Digital Preservation
    • Open Access Policy
  • Current
  • Archive
  • Submissions
  • Notícias
  • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 3 No. 3 (2010)

Vol. 3 No. 3 (2010)

Published: 2010-11-01

Articles

  • Contextualização e visões de ciência e tecnologia nos livros didáticos de Física aprovados pelo PNLEM

    Cristina Cândida de Macedo, Luciano Fernandes Silva
    01-23
    • PDF/A (Português (Brasil))
  • A perspectiva sócio-histórica de Vygotsky e suas relações com a prática da experimentação no ensino de Química

    Jane Raquel Silva de Oliveira
    25-45
    • PDF/A (Português (Brasil))
  • Escolhendo gêneros audiovisuais para exibições em aulas de Ciências e Biologia: como os professores entendem a referencialidade da imagem

    Fernanda Luise Kistler Vidal, Luiz Augusto Coimbra de Rezende Filho
    47-65
    • PDF/A (Português (Brasil))
  • Mapas conceituais: um estudo sobre aprendizagem em aulas de ciências

    Itatiana Barbara Novak Wendt, Edson Schroeder
    67-96
    • PDF/A (Português (Brasil))
  • A formação de professores enunciada pela pesquisa na área de educação em Ciências

    Iône Inês Pinsson Slongo, Nadir Castilho Delizoicov, Jéssica Menezes Rosset
    97-121
    • PDF/A (Português (Brasil))
  • Literatura, arte e ciência

    Nadir Ferrari
    123-125
    • PDF/A (Português (Brasil))

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Alexandria: R. Educ. Ci. Tec., Florianópolis, Santa Catarina, Brazil. ISSN 1982-5153

Licença Creative Commons

Licensed under the Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 International License.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.