Relation between the Physics Teaching Research and the Teaching Practice: difficulties pointed by the national literature on this area
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2008v25n3p424Abstract
In the present paper we search to relate the difficulties pointed by the national literature of research in Physics Teaching to the entry of pieces of information supported by the results of the research, on the area in question, related to the school scope. In general lines, the factors that, most of the time, make the transposition difficult are the ones inherent in the initial and continued teachers formation, in the work conditions, in the political and economical problems, in the syllabus orientations installed in the schools and in the research content.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.

Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >
