The didactic use of the Science History after the Parâmetros Curriculares Nacionais para o Ensino Médio (PCNEM): a study from pedagogical experiences reports published in specialized national periodicals on Physics Teaching ( 2000-2006).
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2009v26n1p48Abstract
In this work we search to investigate the influence of the PCNEM
on the use of the historical approach in the concrete practice of
classroom. The data had been gotten from the analysis of accounts
of pedagogical experiences published, between 2000 and 2006, in
the RBEF, in the CBEF and in the FnE. The results indicate that
despite the recommendations of such Parameters (PCNEM), the
related approach was still not translated, in significant way, in
terms of didactic experiences.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.

Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >
