Einstein, The Physics of toys and the Equivalence Principle

Authors

  • Alexandre Medeiros UFRPE - Pernambuco
  • Cleide Farias de Medeiros UFRPE - Pernambuco

Abstract

The title of the present paper may seem a little bit clumsy, yet it is right. The text leads, firstly, with the importance Einstein attributed to the role of joy in science learning. In this context, we discuss the relationship between Einstein and scientific toys from two rare examples: one from his childhood and the other one from a mature age. One of the two mentioned toys, here called Einstein´s elevator , is analyzed as an excellent illustration of the Equivalence Principle of General Relativity. After briefly discussing the general meaning of such a principle, we retake its visualization issue through the analysis of some other alternative scientific toys, which also illustrate the same principle in an easier way.

Author Biographies

Alexandre Medeiros, UFRPE - Pernambuco

Graduação em Licenciatura em Física pela Universidade Federal de Pernambuco, mestrado em Ensino Ciências (Modalidade Física e Química) pela Universidade de São Paulo e doutorado em Centre For Studies in Science and Mathematics Educ pela University of Leeds.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Cleide Farias de Medeiros, UFRPE - Pernambuco

Graduação em Licenciatura Em Ciências Habilitação Em Matemática pela Universidade Católica de Pernambuco (1980) , mestrado em Educação (Psicologia da Educação) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1985) e doutorado em Centre For Studies in Science and Mathematics Educ pela Leeds Metropolitan University (1992).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2005-01-01

How to Cite

Medeiros, A., & Medeiros, C. F. de. (2005). Einstein, The Physics of toys and the Equivalence Principle. Caderno Brasileiro De Ensino De Física, 22(3), 299–315. Retrieved from https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6373

Issue

Section

Artigos