Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso

Authors

  • Heloisa dos Santos Simon UFSC
  • Andréia Rodrigues de Souza Cardoso UFSC
  • Soraya Corrêa Domingues UFSC

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p346

Abstract

In the scenario of rainfall in 2008 Physical Education students of UFSC did its internship. The goal is to understandhow the rainy day becomes a challenge in practical classes. We conducted interviews with academics teachers and internship colleagues. In the answers we realize that the days of rain is not a problem for everyone, but changes are necessary to adapt the lessons; that school spaces narrow physical education in this condition. Overcoming the (problem) rainy day depends on improvement in infrastructureand teachers in the mood to elaborate strategies for the rain move from roadblock to possibility of contents.

Author Biographies

Heloisa dos Santos Simon, UFSC

Estudante de Educação Física/UFSC. Contato: heloisa_simon@hotmail.com

Andréia Rodrigues de Souza Cardoso, UFSC

Estudante de Educação Física/UFSC

Soraya Corrêa Domingues, UFSC

Doutoranda no PPGEF/UFSC, possui graduação em Educação Física mestrado em Educação pela UFBA.

Published

2010-07-15

How to Cite

Simon, H. dos S., Cardoso, A. R. de S., & Domingues, S. C. (2010). Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso. Motrivivência, 20(31), 346–353. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p346