Formative and Professional career in Physical Education: knowledge of initial formation and career perspectives

Authors

  • Maria Luiza Del Rio Martins Prefeitura Municipal de Vitória. Espírito Santo. Universidade Federal do Espírito Santo.
  • Zenólia Christina Campos Figueiredo Universidade Federal do Espírito Santo. Centro de Educação Física e Desportos.

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2015v27n44p11

Abstract

Comes to an investigation with graduates of a higher education federal institution’s Physical Education course from 1995 to 2002. Approached among other aspects, the understanding of the graduates relating to the  initial formation curriculum knowledge, oriented by the Resolution EFC n. 03/87, as well as its career perspectives. Used the questionnaire as a research tool, applied to 316 students who graduated from physical education. The analyzes were extracted  from the understanding of the graduates on the knowledge of initial formation and career prospects.

Author Biographies

Maria Luiza Del Rio Martins, Prefeitura Municipal de Vitória. Espírito Santo. Universidade Federal do Espírito Santo.

Mestre em Educação Física pelo PPGEF. Universidade Federal do Espírito Santo (2006). Professora efetiva da Prefeitura Municipal de Vitória.

Zenólia Christina Campos Figueiredo, Universidade Federal do Espírito Santo. Centro de Educação Física e Desportos.

Doutora em Educação: Conhecimento e Inclusão Social pela Universidade Federal de Minas Gerais (2004). Pós-doutorado pela Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto/Pt (2009). Professora Associada I do Centro de Educação Física e Desportos da Universidade Federal do Espírito Santo. Membro pesquisadora do PRÁXIS - Centro de Pesquisa de Formação Inicial e Continuada em Educação Física.

Published

2015-05-04

How to Cite

Martins, M. L. D. R., & Figueiredo, Z. C. C. (2015). Formative and Professional career in Physical Education: knowledge of initial formation and career perspectives. Motrivivência, 27(44), 11–23. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2015v27n44p11

Issue

Section

Artigos Originais