Building dialogues between the Media - Education and Physical Education: an experiment in school

Authors

  • Paula Nunes Chaves Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Joyce Mariana Alves Barros Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Dandara Queiroga de Oliveira Sousa Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Ana Luiza Silva Costa Prefeitura Municipal de Goianinha-RN.
  • Allyson Carvalho de Araújo Universidade Federal do Rio Grande do Norte

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2015v27n44p150

Abstract

Considering the media education and your relationship with physical education, this paper aims at reporting a pedagogical experiment carried out in the physical education field  with high school students in the public school of the city of Natal - RN about the relationship of the media in the construction of the imaginary idea that the students have about the beautiful body . The intervention was conducted at the School Josino Macedo (RN), and allowed the reflection of media resources within the school physical education field from the debate about the imaginary of the students about body, which largely is the result of media representations. In addition to the reflections, we highlight the production of cultural media by the students.

 

Author Biographies

Paula Nunes Chaves, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Licenciada em Educação Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Educação Física da UFRN.

Joyce Mariana Alves Barros, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Licenciada em Educação Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Educação Física da UFRN.

Dandara Queiroga de Oliveira Sousa, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Licenciada em Educação Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Educação Física da UFRN.

Ana Luiza Silva Costa, Prefeitura Municipal de Goianinha-RN.

Professora efetiva de Educação Física da rede municipal de Goianinha-RN. Licenciada em Educação Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN).

Allyson Carvalho de Araújo, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Doutor em Comunicação pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Professor Adjunto do Departamento de Educação Física da Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN).

Published

2015-05-04

How to Cite

CHAVES, Paula Nunes; BARROS, Joyce Mariana Alves; SOUSA, Dandara Queiroga de Oliveira; COSTA, Ana Luiza Silva; ARAÚJO, Allyson Carvalho de. Building dialogues between the Media - Education and Physical Education: an experiment in school. Motrivivência, Florianópolis, v. 27, n. 44, p. 150–163, 2015. DOI: 10.5007/2175-8042.2015v27n44p150. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2015v27n44p150. Acesso em: 8 mar. 2025.

Issue

Section

Porta Aberta