Perceptions of Physical Education undergraduate on school inclusion: reconstructions by intervention in initial training

Authors

  • Camila Lopes de Carvalho Faculdade de Educação Física, Universidade Estadual de Campinas.
  • Marina Brasiliano Salerno Professora do curso de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul.
  • Mariana Piculli Faculdade de Educação Física da Universidade Estadual de Campinas (FEF/ UNICAMP)./2309149264916305
  • Paulo Ferreira de Araújo Professor Titular da Faculdade de Educação Física da Universidade Estadual de Campinas (FEF/ UNICAMP).

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2017v29n50p153

Abstract

http://dx.doi.org/10.5007/2175-8042.2017v29n50p153

The training of teachers is essential point for the construction of inclusive education. Thus, this study examined the reconstruction possibilities of perception of physical education course students on this theme, driven by educational interventions in the discipline of Special Education School Physical of an undergraduate degree. Didactic intervention was carried out based on the combination of theory, practical experiences and reflections with a graduating class of a college physical education, applying a questionnaire at the beginning and end of the intervention semester to examine possible changes in the perception of these students on this topic. There was an increase of complete understanding on the subject and reduction of erroneous and incomplete. With the reconstruction of reach of perception of students toward greater building knowledge on the subject, proposals for intervention strategies could be listed.

Author Biographies

Camila Lopes de Carvalho, Faculdade de Educação Física, Universidade Estadual de Campinas.

Doutoranda em Atividade Motora Adaptada pela Faculdade de Educação Física da Universidade Estadual de Campinas (FEF/UNICAMP).

Americana, SP, Brasil.

Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/4966870123473648

Endereço: Rua João Scarazato, 85, São Luis, Americana, São Paulo, Brasil.

Telefone: 55 19 9 9188 9428

 

Marina Brasiliano Salerno, Professora do curso de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul.

Doutora em Atividade Física Adaptada, Faculdade de Educação Física da Universidade Estadual de Campinas (FEF/ UNICAMP).
Professora do Curso de Educação Física, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul.
Campo Grande, MS, Brasil.

Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/2065386708572270

Mariana Piculli, Faculdade de Educação Física da Universidade Estadual de Campinas (FEF/ UNICAMP)./2309149264916305

Mestra em Atividade Física Adaptada, Faculdade de Educação Física da Universidade Estadual de Campinas (FEF/ UNICAMP).
Campinas, SP, Brasil.
Currículo lattes: http://lattes.cnpq.br/2309149264916305

Paulo Ferreira de Araújo, Professor Titular da Faculdade de Educação Física da Universidade Estadual de Campinas (FEF/ UNICAMP).

Doutor em Educação Física pela Faculdade de Educação Física da Universidade Estadual de Campinas (FEF/ UNICAMP).
Professor Titular da Faculdade de Educação Física da Universidade Estadual de Campinas.
Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/7038446127268282

Published

2017-04-26

How to Cite

Carvalho, C. L. de, Salerno, M. B., Piculli, M., & Araújo, P. F. de. (2017). Perceptions of Physical Education undergraduate on school inclusion: reconstructions by intervention in initial training. Motrivivência, 29(50), 153–169. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2017v29n50p153

Issue

Section

Artigos Originais

Most read articles by the same author(s)