Physical Education for children in Brazil and Colombia: introductory dialogues

Authors

  • Felipe Quintão Almeida Universidade Federal do Espírito Santo, Vitória, Espírito Santo
  • Angélica Caetano Silva professora de Educação Física - Colégio Pedro II
  • Karen Lorena Eusse Universidade Federal do Espírito Santo

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2018v30n53p248

Abstract

This paper provides a comparative analysis of Physical Education for children in two South American countries: Brazil and Colombia. It describes, by tracing different paths, some of the characteristics of Physical Education in Early Childhood Education in these countries and concludes with some convergences/divergences between their histories, which points to an agenda for future research.

Author Biographies

Felipe Quintão Almeida, Universidade Federal do Espírito Santo, Vitória, Espírito Santo

Doutor em Educação. Vice-coordenador do Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade
Federal do Espírito-Santo (PPGEF/UFES). Vitória/Espírito Santo, Brasil. E-mail: fqalmeida@hotmail.com

Angélica Caetano Silva, professora de Educação Física - Colégio Pedro II

Mestre em Educação Física. Doutoranda em Educação Física pela Universidade Federal do Espírito Santo.
Professora de Educação Física do Colégio Pedro II (CPII). Rio de Janeiro/Rio de Janeiro, Brasil.
E-mail: angelicarural@gmail.com

Karen Lorena Eusse, Universidade Federal do Espírito Santo

Mestre em Educação Física. Doutoranda em Educação Física pela Universidade Federal do Espírito Santo (UFES).
Vitória/Espírito Santo, Brasil. E-mail: kalogil@yahoo.es

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Published

2018-04-19

How to Cite

Almeida, F. Q., Silva, A. C., & Eusse, K. L. (2018). Physical Education for children in Brazil and Colombia: introductory dialogues. Motrivivência, 30(53), 248–266. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2018v30n53p248

Issue

Section

Porta Aberta