O papel da instituição escolar no fracasso de crianças de classes populares
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
A origem social das crianças desempenha um papel importante no seu futuro escolar, o que podemos observar desde as primeiras etapas da escolaridade primária. No processo adaptativo podemos considerar dois pólos: a criança e o meio. Priorizando a concepção dinâmica do desenvolvimento infantil ressaltamos o papel ativo da criança que é, em última análise o de agente de sua adaptação. O outro pólo, o meio, oferece suportes como faz exigências à criança. Nos referimos agora a este exemplo, nos detendo no meio escolar que nos induz a situar as contribuições e suportes, além das exigências do meio familiar. Priorizaremos, no tocante ao meio, àquele considerado "handicapé" ou seja: situaremos as inadaptações num nível social.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.