Educação das relações étnico-raciais e os desafios para as políticas de ações afirmativas na atualidade
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-795X.2024.e90655Keywords:
Ações afirmativas, América Latina, Igualdade Racial, Apresentação dossiêAbstract
Apresentação do dossiê Relações Étnico-Raciais e Ações Afirmativas na América Latina e Caribe, Volume 42, nº 3, 2024, Revista Perspectiva, UFSC, Brasil
References
BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria da Educação Básica. Fundamentos pedagógicos e estrutura geral da BNCC. Brasília, 2018.
BRASIL. Lei n. 12.711/2012. Dispõe sobre o ingresso nas universidades federais e nas instituições federais de ensino técnico de nível médio e dá outras providências. 2012.
BRASIL. Portaria normativa n. 13, de 11 de maio de 2016. Dispõe sobre a indução de Ações Afirmativas na Pós-Graduação, e dá outras providências, 2016b.
MUNANGA, Kabengele; GOMES, Nilma Lino. O negro no Brasil de hoje. São Paulo: Global, 2006.
NIEROTKA, R. L.; TREVISOL, J. V. Ações afirmativas na educação superior: a experiência da Universidade Federal da Fronteira Sul. 1. Ed. Chapecó, SC: Editora UFFS, 2019.
SANTOS. A. P. Itinerário das ações afirmativas no ensino superior público brasileiro: dos ecos de Durban à Lei das Cotas. Revista de Ciências Humanas, Viçosa, MG, v. 12, n. 2, p. 289 – 317, jul/dez. 2012.
TREVISOL, J. V.; NIEROTKA, R. L. Os jovens das camadas populares na universidade pública: acesso e permanência. Revista Katálysis. V, 19, p. 22 – 32, 2016.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jeane Vanessa Santos Silva, Carlos Alberto Silva da Silva, Joana Célia dos Passos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.
