Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Home
  • About
    • Focus and Scope
    • Editorial Team
    • History
    • Indexing
    • Privacy Statement
  • Editorial policies
    • Peer review process
    • Ethics and good practices for publication
    • Open access policy
    • Copyright and licensing
    • Digital preservation
    • Article processing charges
  • Current
  • Edições Anteriores
  • Submissions
  • Contact
  • Announcements
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 3 No. 4 (2016)

Vol. 3 No. 4 (2016)

Published: 2016-05-31

Apresentação

  • Editorial

    1-2
    • PDF/A (Português (Brasil))

Artigos Científicos

  • Reflexões sobre o papel social da escola

    Carolina Machado Rocha Busch Pereira, Denis Ricardo Carloto
    3-11
    • PDF/A (Português (Brasil))
  • Análise e reflexões sobre o processo avaliativo no ensino de geografia no município de Alto Longá (PI)

    Lineu Aparecido Paz e Silva, Raimundo Lenilde de Araujo
    12-24
    • PDF/A (Português (Brasil))
  • A avaliação no processo de ensino-aprendizagem da disciplina de geografia na unidade escolar Osair Valente em Canto do Burití, Piauí

    Silvana Araújo Maciel
    25-45
    • PDF/A (Português (Brasil))
  • O uso das imagens de satélite como recurso didático no ensino de geografia

    Livia Corrêa Crispim, Angel Albano
    46-57
    • PDF/A (Português (Brasil))
  • La vigencia del positivismo pedagógico en la geografia escolar

    José Armando Santiago Rivera
    58-79
    • PDF/A (Español (España))

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems

Language

  • Português (Brasil)
  • English
  • Español (España)

Make a Submission

Make a Submission

Pesquisar - Revista de Estudos e Pesquisas em Ensino de Geografia

https://periodicos.ufsc.br/index.php/pesquisar/index

ISSN: 2359-1870

INDEXADORES

 

 

 

Todos os artigos publicados na Revista Pesquisar estão licenciados sob a Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional (CC BY 4.0).

All articles published in the Pesquisar Journal are licensed under the Creative Commons - Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.