Mudanças conjunturais do ensino e noções gerais de ensino a distância: o caso LED

Authors

  • Marcos Baptista Lopez Dalmau UFSC - Universidade Federal de Santa Catarina
  • Eduardo Lobo
  • Amir Mattar Valente

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

Times have changed, the regular habit to go to school, have a seat and listen to teachers talk about theories without possible application is finishing. Distance Learning approach has been causing a revolution in the learning systems in universities and also in enterprises throughout country. The Distance Education Laboratory LED, of the Universidade Federal de Santa Catariana -UFSC, can be considered as an example and a successful reference fron the managerial model to the pedagogic and methodological model. This paper aims to propose some answers concerning Distance Learning/Education as wellas to report some factors which made the LED on excellence institution in the Distance Educationfield. KEYWORDS: Distance education; Technological innovation; Course planning

Author Biography

Marcos Baptista Lopez Dalmau, UFSC - Universidade Federal de Santa Catarina

Possui graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina (1999), mestrado (2001) e doutorado (2003) em Engenharia de Produção pela mesma instituição. Atualmente é professor adjunto da Universidade Federal de Santa Catarina. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Administração de Recursos Humanos, atuando principalmente nos seguintes temas: recursos humanos, treinamento e desenvolvimento, educação a distância e gestão por competências. http://lattes.cnpq.br/4530240320266470

Published

2000-01-01

How to Cite

Dalmau, M. B. L., Lobo, E., & Valente, A. M. (2000). Mudanças conjunturais do ensino e noções gerais de ensino a distância: o caso LED. Journal of Administration Science, 2(3), 39–49. https://doi.org/10.5007/%x

Most read articles by the same author(s)