Rio-Grandense library: a case study under the focus of heritage education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5007/1518-2924.2017v22n48p2

Keywords:

Rio-Grandense Library, Heritage education, Library Science

Abstract

http://dx.doi.org/10.5007/1518-2924.2017v22n48p2

We sought to investigate the importance of heritage education in the process of recognition of library as heritage institution and performance opportunities for the professional librarian in this context. The case study was analyzed in the Rio-Grandense Library, located in Rio Grande/RS (Brazil). Data were collected through a semi-structured questionnaire; the answers were categorized and analyzed using the method of Content Analysis. The study concluded that the institution realizes the importance of the participation of librarians in the process of disclosure and financial statement recognition of library as well as the cultural and heritage importance of the Rio-Grandense Library to the community.

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Author Biographies

Marcia Carvalho Rodrigues, Universidade Federal do Rio Grande - FURG Instituto de Ciências Humanas e da Informação - ICHI

Professora do Instituto de Ciências Humanas e da Informação - ICHI da Universidade Federal do Rio Grande - FURG. Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Memória Social e Patrimônio Cultural - PPGMP da Universidade Federal de Pelotas - UFPel. Mestre em Letras, Cultura e Regionalidade e Bacharel em Biblioteconomia.

Pamela da Conceição Santos, Universidade Federal do Rio Grande - FURG Instituto de Ciências Humanas e da Informação - ICHI Curso de Biblioteconomia

Bacharel em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Rio Grande (FURG).

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Published

2017-01-01

How to Cite

CARVALHO RODRIGUES, Marcia; DA CONCEIÇÃO SANTOS, Pamela. Rio-Grandense library: a case study under the focus of heritage education. Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação, [S. l.], v. 22, n. 48, p. 2–14, 2017. DOI: 10.5007/1518-2924.2017v22n48p2. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2017v22n48p2. Acesso em: 11 may. 2024.

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