A proposal of criteria markers for identification of argumentative situations in Science classrooms
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2009v26n1p81Abstract
In this work we approach firstly to the research about
argumentation in the context of Science classrooms and then we
seek to problematize the criteria matter for identification of
argumentative situations in those contexts. Hereinafter and from a
review of theoretical studies of the field, we propose two
main criteria markers to identify argumentative situations:
contrast of ideas and reciprocal justifications. Following, we
discuss how those criteria markers contain certain particular
characteristics of the argumentative situations and then we try to
illustrate, in excerpts of two discursive classroom episodes, how
those markers show up themselves as operational to identify the
presence of argumentation.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >