Students perception of experimental tests design
Abstract
This study examines students ability in distinguishing fair and consistent experimental tests from confounded and inadequate tests and the effect of prior knowledge on it. 122 students from Fundamental Education (8th grade) and 78 students from High School (2th grade) took part in this research. They were asked to assess the adequacy of two sets of experimental diagrams to test the effect of a variable on a dependent one. Results indicate that older students from High School are better at distinguishing adequate and consistent tests. They also show better understanding of the function of experiments and seem to have a richer repertoire of experimental strategies for setting tests. It was also found that the ability in controlling variables in a correct way depends on the phenomenon studied and on the way the situation is presented.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >