Michèle Roberts’s heroines and the act of writing consciously
DOI:
https://doi.org/10.5007/1807-1384.2011v8n2p199Abstract
This article is devoted to describe the fictional evolution of the contemporary Anglo-French writer Michèle Roberts by comparing her novels to one of her more recent books: The Mistressclass (2003). Despite presenting some changes in her narrative style, this feminist author has maintained the presence of women as activists in her fiction. I have focused on how Roberts is inspired by real, canonised or historical female characters in order to create story bound protagonists that express their own conscious voices by means of the modern novel of consciousness. Most of Roberts’s heroines are usually unknown and marginal characters that are positioned at the centre of her narratives in order to rewrite their own stories. The personal story becomes necessarily vital to have access to the general history of women.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores e autoras mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online após a sua publicação (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).