The craftwork of the suspicion: the essay as a critical tradition
DOI:
https://doi.org/10.5007/1807-1384.2011v8n1p1Abstract
This essay aims to be a defense of the academic importance of the essay. In the current academic life, the pragmatism of the functional productivity and efficiency expressed through a business English, especially by the paper, is mainly held. This emptying of the words invites us to emphasize the importance of the essay. From Montaigne to Steiner, passing by Adorno, especially at a time of crisis of the great narratives, the essay, the genre of modernity, becomes the way of capturing the eternal in what we live and perceive as destined to perish. The essay constitutes the writing of the modern subject, the manifestation of his/her extraordinary restlessness and solitude. The essay as the craftwork of the suspicion, rather than being seen as the victory of amateurism in the academic life, is the path that will reveal the limits of all pretense universalist and academic productivism prevalent today.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores e autoras mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online após a sua publicação (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).