In the company of the Personal Trainer: meanings attributed by students to personalized attention

Authors

  • Maurício Leite da Silva Escola de Educação Física, Fisioterapia e Dança da Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Cibele Biehl Bossle Escola de Educação Física, Fisioterapia e Dança da Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Alex Branco Fraga Escola de Educação Física, Fisioterapia e Dança da Universidade Federal do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2016v28n49p26

Abstract

http://dx.doi.org/10.5007/2175-8042.2016v28n49p26

This study aimed at understanding the meanings of personal trainers attention for their students. It is a qualitative research based on specialized literature about personal trainers and personalized training. The study made use of content analysis as a method and semi-structured interview as a methodological tool. It interviewed seven students of personalized trainers in a fitness facility center in the city of Cachoeirinha/RS, Brasil. After analyzing the interviews, it was possible to understand that personal trainers attention to students interviewed means fast results, confidence and motivation.

Author Biographies

Maurício Leite da Silva, Escola de Educação Física, Fisioterapia e Dança da Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Graduação em Educação Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Porto Alegre, RS, Brasil. E-mail: mauriciosilva@hotmail.it

Cibele Biehl Bossle, Escola de Educação Física, Fisioterapia e Dança da Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Pós-doutora pelo Programa de Pós-Graduação em Ciências do Movimento Humano da Escola de Educação Física, Fisioterapia e Dança da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (PPGCMH EsEFID/UFRGS). Porto Alegre, RS, Brasil. E-mail: cibele.bossle@terra.com.br

Alex Branco Fraga, Escola de Educação Física, Fisioterapia e Dança da Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Doutor em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da UFRGS. Professor da Escola de Educação Física, Fisioterapia e Dança e do Programa de Pós-Graduação em Ciências do Movimento Humano da UFRGS. Porto Alegre, RS, Brasil. E-mail: brancofraga@gmail.com

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Published

2016-11-28

How to Cite

Silva, M. L. da, Bossle, C. B., & Fraga, A. B. (2016). In the company of the Personal Trainer: meanings attributed by students to personalized attention. Motrivivência, 28(49), 26–37. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2016v28n49p26

Issue

Section

Artigos Originais

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