Proposição de um plano de ações estratégicas para Associações de Alunos Egressos baseado em benchmarking Internacional e no Brasil

Authors

  • Gislaine Cristina dos Santos Teixeira Universidade Nove de Julho
  • Emerson Antonio Maccari Universidade Nove de Julho - UNINOVE
  • Roberto Lima Ruas Universidade Nove de Julho - UNINOVE

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8077.2014v16n40p208

Abstract

A common concern in Institutions of Higher Education (HEI) is to keep the former students involved with educational activities, understanding that the promotion of relationship beyond the period of the course provides opportunities for networking and continuity of knowledge generation process. Alumni Associations are formal organizations aimed at strengthening ties between HEIs and former students but in Brazil, these associations are facing some cultural barriers that make it difficult their deployment. Thus, an association that seeks alumni participation should invest in developing a strategic action plan that arouses the interest of the target audience. Based on a survey combined with documentary research, this study aims, through benchmarking, to analyze the practices of Alumni Associations of HEI and present a strategic action plan that meets the current needs of the market.

Author Biographies

Gislaine Cristina dos Santos Teixeira, Universidade Nove de Julho

Mestranda do Programa de Mestrado Profissional em Administração - Gestão de Projetos - MPA-GP

Emerson Antonio Maccari, Universidade Nove de Julho - UNINOVE

Professor e Diretor do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Nove de Julho - PPGA-UNINOVE

Roberto Lima Ruas, Universidade Nove de Julho - UNINOVE

Professor do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Nove de Julho - PPGA-UNINOVE

Published

2014-12-16

How to Cite

Teixeira, G. C. dos S., Maccari, E. A., & Ruas, R. L. (2014). Proposição de um plano de ações estratégicas para Associações de Alunos Egressos baseado em benchmarking Internacional e no Brasil. Revista De Ciências Da Administração, 208–220. https://doi.org/10.5007/2175-8077.2014v16n40p208

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