The argumentation in the speech of a teacher and his students about a Newtonian mechanics topic
Abstract
The aim of this article is to evaluate some contributions to the teaching and learning processes during a Physics Teaching Methods course through a theoretical framework of argumentation (BILLIG, 1996) on evaluation basis (TOULMIN, 1957). To achieve this aim, it has been chosen and analyzed, through that framework, a teaching episode where there is a contraposition of ideas on a view whose definition has been little considered by the specialized literature: the mechanical rest. We inquire how the tutoring teachers pedagogical action was reflected on the production of arguments by prospective teachers. Finally, we compare those results with those of elementary education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >