Interdisciplinary training and practice in Brazil: an interview with Djalma Thurler
DOI:
https://doi.org/10.5007/1807-1384.2024.e102694Keywords:
Interdisciplinary research, Interview, InterdisciplinaryAbstract
On 3rd April, 2024, Dr Djalma Thürler - Coordinator of Chamber 2 of the Interdisciplinary Area at the Coordination for the Improvement of Research and Higher Education (CAPES) and lecturer at the Federal University of Bahia (UFBA) - was at the Federal University of Santa Catarina (UFSC) to hold the Keynote Speech of the Interdisciplinary Postgraduate Program in Human Sciences (PPGICH), entitled "Thinking about interdisciplinary science: notes for a decolonizing reprogramming", among other institutional activities.
In the meantime, a group of PPGICH/UFSC students gathered to think tank questions about the specificity of interdisciplinary education in its practical, methodological and political aspects. In this sense, the interview that took place on Thursday, 4th April, at UFSC, aiming at discussing the practice of interdisciplinary research, the students experiences and graduates of the program reflections, regarding the dispute for space and recognition in the contact with other disciplinary fields.
References
THÜRLER, D. And tell sad stories of the death of queens: o camp e a metáfora da vida como teatro. Revista Brasileira de Literatura Comparada, v. 23, n. 44, p. 177-191, set.- dez., 2021. doi: https://doi.org/10.1590/2596- 304x20212344dt
HADDOCK-LOBO, Rafael. Para um pensamento úmido – A Filosofia a partir de Jacques Derrida. Tese de Doutorado Apresentada ao Programa de Pós-Graduação em Filosofia da PUC-Rio. 2007. Disponível em: http://www.dominiopublico.gov.br/pesquisa/DetalheObraForm.do?select_action=&co_obra=87720. Acesso em 31 ago. 2024.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Caroline Bresolin Maia Cadore, Bárbara de Carvalho Ortega, Clara Urzedo Rocha Motta, Ana Terra de Leon, Djalma Thürler
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores e autoras mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online após a sua publicação (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).