Clean-city law: study on the pollution generated by outdoor media in Cuiabá-MT
DOI:
https://doi.org/10.5007/1807-1384.2011v8n2p357Abstract
This article is an analysis and discussion on the activity of outdoor media in the city of Cuiabá-MT, with ownership of public spaces and the use without rules of private spaces visible to the public and its effects on the urban landscape of the capital. The article also analyzes the new law that regulates the outdoor media, entitled “Cuiabá Cidade Limpa” (Cuiabá Clean City) and the main differences between the old and the new law, which also was aimed at curbing the visual pollution. In addition, it shows the photographic record as a way to analyze the process of application and (des) compliance of the legislation. The research found that there were already legal guarantees to curb the excess of outdoor media, however, the law is not executed, once the urban buildings, dividers and rotatory avenues of the capital were found to be covered by outdoor media.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores e autoras mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online após a sua publicação (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).