Francis Bacon: teory, method and contributions to the education
Abstract
In the present article, we propose a brief analysis of Francis Bacon’s thought (1561-1626) and his contributions to the Education. With Bacon, the old religious or metaphysical character of knowledge was substituted by the objectivity of the experimental science, something unknown until then. The science started to represent a means in search of an end, i.e., man’s control over nature. The desire of Bacon to promote a reorganization of the power of the human knowledge, not based on the old scholastic knowledge, but in the new scientific knowledge, was shared by educators, philosophers and statesmen of his time. The role of the school would be to assure the dissemination of this new knowledge which, properly unified, would be within reach of all the childrenDownloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 Roberto Carlos Simões Galvão

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores e autoras mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online após a sua publicação (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).