Profile of brazilian youth: questions about political culture and democratic participation
Abstract
This article raises questions for the formation of hypotheses about the possible changes and present features of youth political culture in Brazil. It is aimed at preparation for an analysis of the data of a national survey (“”Profile of Brazilian Youth”) undertaken by the São Paulo “Instituto Cidadania” in November 2003. It is intended that the analysis should take into account the results and interpretations presented by previous surveys of youth political culture, both in Brazil and abroad. The first part of the article examines the Brazilian youth’s commitments (as well as lack of commitment) to democracy, through indicators and interpretations, of conventional political participation. The second part considers other data and interpretations of political participation, which are held to be unconventional. The latter include the value-orientations and associational practices of the youth. The text will be included as a chapter of the book “Retratos da Juventude Brasileira” (provisional title) co-edited by Helena Wendel Abramo and Paulo Martoni Branco for the “Instituto Cidadania” and “Fundação Perseu Abramo”.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2004 Paulo J. Krischke
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores e autoras mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online após a sua publicação (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).