Reflections about the role of school in preparation of teachers of Physical Education

Authors

  • Tamara Suellen Dudeck Secretaria Municipal de Educação de Cuiabá, Mato Grosso
  • Evando Carlos Moreira Universidade Federal de Mato Grosso
  • José Pereira de Melo Universidade Federal do Rio Grande do Norte

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2017v29n51p234

Abstract

It is proposed in this paper reflect on the role of school in the preparation of Physical Education teachers, assuming that there isn’t possibility of comprehension their real needs without knowledge about the school and the school routine. The reflections indicate that the school should have more room in the preparation of Physical Education teachers, but are perceived substantial changes in the laws and the demand projects and programs that allow an articulation between the educational teachers institutions and schools to insert students in the school context from the earliest periods of the course, a reality that enables an experiential educational within the school context.

Author Biographies

Tamara Suellen Dudeck, Secretaria Municipal de Educação de Cuiabá, Mato Grosso

Mestre em Educação Física pela UFMT. Professora da Rede Municipal de Ensino de Cuiabá.

Evando Carlos Moreira, Universidade Federal de Mato Grosso

Doutor em Educação Física pela UNICAMP. Professor do Curso de Educação Física da UFMT. Professor do Programa de Mestrado e Doutorado em Educação e do Mestrado em Educação Física da UFMT.

José Pereira de Melo, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Doutor em Educação Física pela UNICAMP. Professor do Curso de Educação Física da UFRN. Professor do Programa de Mestrado e Doutorado em Educação e do Mestrado em Educação Física da UFRN.

Published

2017-07-20

How to Cite

DUDECK, Tamara Suellen; MOREIRA, Evando Carlos; MELO, José Pereira de. Reflections about the role of school in preparation of teachers of Physical Education. Motrivivência, Florianópolis, v. 29, n. 51, p. 234–250, 2017. DOI: 10.5007/2175-8042.2017v29n51p234. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n51p234. Acesso em: 21 nov. 2024.

Issue

Section

Porta Aberta