Situated cognition: principles and relations with information sscience

Authors

  • Ludmila Salomão Venâncio UFMG - Belo Horizonte - MG
  • Mônica Erichsen Nassif Borges UFMG - Belo Horizonte - MG

DOI:

https://doi.org/10.5007/1518-2924.2006v11n22p30

Keywords:

Cognitive Sciences, Situated Cognition, Information - Knowledge

Abstract

It discusses the principles of the approach named Situated Cognition and its relations with the information science. It presents the concepts of information and knowledge defined by modern approaches about the human cognition and, at the end, it highlights perspectives for the relationship between the two fields of knowledge.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ludmila Salomão Venâncio, UFMG - Belo Horizonte - MG

Mestranda em Ciência da Informação da Escola de Ciência da Informação da Universidade Federal de Minas Gerais (ECI/UFMG), especialista em Gestão Estratégica da Informação e membro do Grupo de Estudos Cognitivos em Ciência da Informação.

Mais informações:Currículo Lattes - CNPq

Mônica Erichsen Nassif Borges, UFMG - Belo Horizonte - MG

Doutora em Ciência da Informação, docente da Escola de Ciência da Informação da UFMG e coordenadora do Grupo de Estudos Cognitivos em Ciência da Informação – GECCI

Published

2006-12-14

How to Cite

VENÂNCIO, Ludmila Salomão; BORGES, Mônica Erichsen Nassif. Situated cognition: principles and relations with information sscience. Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação, [S. l.], v. 11, n. 22, p. 30–37, 2006. DOI: 10.5007/1518-2924.2006v11n22p30. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2006v11n22p30. Acesso em: 20 may. 2024.

Issue

Section

Articles

Similar Articles

<< < 52 53 54 55 56 57 58 59 60 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.