O CURRÍCULO BÁSICO COMUM E A FORMAÇÃO CONTINUADA: experiências com a Educação Física na rede de ensino estadual/ES
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p274Abstract
The study analyzes curricular and academic practices of Physical Educationin the Education Sistems State of Espírito Santo, from the spacestimes of Continuing Formation and discussesthis production, based on the use and appropriation of practitioners and students in the narratives, such as exchangeof experience. Discusses the translations made by teachers on the theories of Physical Education in the context of implementing a Common Basic Curriculum in schools. Uses the individual productions and conferencesfor teachers to understand the complexity of relationship, influences and contingencies that permeate their practices in addition to the previously established or planned.Downloads
Published
2008-01-01
How to Cite
Nunes, K. R., & Ferreira Neto, A. (2008). O CURRÍCULO BÁSICO COMUM E A FORMAÇÃO CONTINUADA: experiências com a Educação Física na rede de ensino estadual/ES. Motrivivência, 20(31), 274–292. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p274
Issue
Section
Grupo de Estudo
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).