RELAÇÕES ENTRE CONHECIMENTO E PRÁTICA PEDAGÓGICA NO CAMPO DA EDUCAÇÃO FÍSICA: pontos de vista...
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
The purpose of this present text is to provide elements in order to think about ways to have a better approximation between theory and pedagocial practice in school Physical Education. First of all, I begin with the idea that the school physical education is going through a time between a “no more” and a “not yet”. To deal with this situation, I present some experiences achieved by myself in teacher’s continued education meetings, in the year 2008. After, I propose to tense the practice in shcool physical education, offer some provocatives that can be seen as possibilities of aproximation between the knowledge produced by Physical Education and pedagogical practice in its field. Keywords: physical education, continued education, pedagogical practice.Downloads
Published
2007-04-23
How to Cite
Rezer, R. (2007). RELAÇÕES ENTRE CONHECIMENTO E PRÁTICA PEDAGÓGICA NO CAMPO DA EDUCAÇÃO FÍSICA: pontos de vista. Motrivivência, 19(28), 38–62. https://doi.org/10.5007/%x
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).