RELAÇÕES ENTRE CONHECIMENTO E PRÁTICA PEDAGÓGICA NO CAMPO DA EDUCAÇÃO FÍSICA: pontos de vista...

Authors

  • Ricardo Rezer UNOCHAPECO

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

The purpose of this present text is to provide elements in order to think about ways to have a better approximation between theory and pedagocial practice in school Physical Education. First of all, I begin with the idea that the school physical education is going through a time between a “no more” and a “not yet”. To deal with this situation, I present some experiences achieved by myself in teacher’s continued education meetings, in the year 2008. After, I propose to tense the practice in shcool physical education, offer some provocatives that can be seen as possibilities of aproximation between the knowledge produced by Physical Education and pedagogical practice in its field. Keywords: physical education, continued education, pedagogical practice.

Author Biography

Ricardo Rezer, UNOCHAPECO

Licenciado em Educação Física pela Universidade Federal de Santa Maria (1992), Mestrado em Educação Física pela Universidade Federal de Santa Catarina (2003), Doutorando em Educação Física pela Universidade Federal de Santa Catarina. Atualmente é professor no ensino superior - Universidade Comunitária Regional de Chapecó (UNOCHAPECÓ). Tem experiência na área de Educação Física, atuando principalmente nas seguintes linhas: Dimensões Sócio-Políticas da Educação Física; Epistemologia e Educação Física; Pedagogia do Esporte.

Published

2007-04-23

How to Cite

Rezer, R. (2007). RELAÇÕES ENTRE CONHECIMENTO E PRÁTICA PEDAGÓGICA NO CAMPO DA EDUCAÇÃO FÍSICA: pontos de vista. Motrivivência, 19(28), 38–62. https://doi.org/10.5007/%x