Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Continuous editions 2024
v. 42 n. 1 (2024)
v. 42 n. 2 (2024)
v. 42 n. 3 (2024)
v. 42 n. 4 (2024)
Archives
Announcements
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Edição especial 2002 - Leituras sociológicas em educação
Edição especial 2002 - Leituras sociológicas em educação
Published:
2002-01-01
Editorial Staff
Expediente, Edição Especial, 2002
Editor - Perspectiva
PDF (Português (Brasil))
Presentation
Leituras sociológicas em educação
Nadir Zago, Maria das Dores Daros
7-15
PDF (Português (Brasil))
Articles
The Relationship with schools and knowledge in low income neighborhoods
Bernard Charlot
17-34
PDF (Português (Brasil))
Anthropology, Teaching and cultures
Massimo Canevacci
35-56
PDF (Português (Brasil))
The catarinense João Roberto Moreira – a sociologist of education forgotten
Léa P. Paixão
57-83
PDF (Português (Brasil))
French Schools more democratic but social insertion increasingly difficult
Gabriel Langouët
85-106
PDF (Português (Brasil))
Social and symbolic space: Introduction to a social topology
Gilson Ricardo de Medeiros Pereira, Afrânio Mendes Catani
107-120
PDF (Português (Brasil))
Civil society and the private sector of higher education in Brazil
Paulo Meksenas
121-135
PDF (Português (Brasil))
On the emergency of a youth sociology: contributión to the debate
Jucirema Quinteiro
137-162
PDF (Português (Brasil))
Youth Educational experiments school and cultural groups
Janice Tirelli Ponte de Sousa, Olga Celestina Durand
163-181
PDF (Português (Brasil))
Young Brazilians and Europeans: identity, culture and history teaching
Maria Auxiliadora Schmidt
183-208
PDFA (Português (Brasil))
From “vocational identity” to “professional identity”: the constituition of a unified teaching staff
Ione Ribeiro Valle
209-230
PDFA (Português (Brasil))
Agricultural clubs in Santa Catarina: ruralism and nationalism in the schools
Neide Almeida Fiori
231-260
PDFA (Português (Brasil))
Normas de Publicação
Comissão Editorial
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission