Representations of Female Beauty: C&A Brazil and Portugal (Spring/Summer 2018)

Authors

  • Hadassa Guimarães Oliveira Instituto Universitário de Lisboa, Escola de Sociologia e Políticas Públicas, Cies - Centro De Investigação De Estudos De Sociologia. https://orcid.org/0000-0001-5867-636X
  • Tiago José Lapa Instituto Universitário de Lisboa, Escola de Sociologia e Políticas Públicas, CIES-IUL - Centro de Investigação e Estudos de Sociologia (ESPP) https://orcid.org/0000-0003-1606-7923

DOI:

https://doi.org/10.1590/1806-9584-2022v30n276563

Keywords:

Advertising, Female beauty, Representativeness, Facebook, C&A

Abstract

This work aims to compare and analyze the way in which the forms of female beauty were approached in the Spring / Summer 2018 campaigns on the Facebook pages of the fashion
retailer, C&A, in Brazil and Portugal. Thus, the key question is to understand how the company approached female beauty before the female audience, which included women and people who identify themselves as female, in both countries. The method of analysis is exploratory, qualitative and quantitative, applying content analysis in relation to the images present in the selected campaigns, categorizing elements for the purpose of comparison between them. The results of this work showed that the company subtly sought to represent the diversity of different forms of female beauty and that it has not yet addressed a more evident inclusion of this representativeness.

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Author Biographies

Hadassa Guimarães Oliveira, Instituto Universitário de Lisboa, Escola de Sociologia e Políticas Públicas, Cies - Centro De Investigação De Estudos De Sociologia.

- Doutoranda do curso de Ciências da Comunicação da Escola de Sociologia e Políticas Públicas do Instituto Universitário de Lisboa, Portugal.

- Mestre em Comunicação, Cultura e Tecnologias da Informação no ramo de Internet e Comunicação em Rede na Escola de Sociologia e Políticas Públicas do Instituto Universitário de Lisboa - ISCTE/IUL (2017-2019).

-Especialista em Comunicação Empresarial e Gestão do Conteúdo Transmídia (MBA) no Instituto de Pós-Graduação - IPOG, em Goiânia (2015-2017).

- Bacharel em Publicidade e Propaganda - Comunicação Social, pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás (2011-2014).

- Possui experiência em redação, social media, planejamento, atendimento em agências de publicidade e propaganda.

- Foi membro do primeiro grupo de INICIAÇÃO CIENTÍFICA do curso de Publicidade e Propaganda da PUC-GO, que estudou os reflexos da Publicidade e da Responsabilidade Social na sociedade.

Tiago José Lapa, Instituto Universitário de Lisboa, Escola de Sociologia e Políticas Públicas, CIES-IUL - Centro de Investigação e Estudos de Sociologia (ESPP)

Exerce funções como professor auxiliar e investigador integrado no CIES-IUL, na área da comunicação, no Departamento de Sociologia da Escola de Sociologia e Políticas Públicas do ISCTE - Instituto Universitário de Lisboa. Doutoramento           Sociologia, especialização em Comunicação 2015, ISCTE-IUL. Mestrado - Mphil in Modern Society Global Transformations 2008, Sociologia - Reino Unido – Cambridge. Licenciatura em Sociologia, ISCTE-IUL - Portugal - Lisboa

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Published

2022-09-14

How to Cite

Oliveira, H. G., & Lapa, T. J. (2022). Representations of Female Beauty: C&A Brazil and Portugal (Spring/Summer 2018). Revista Estudos Feministas, 30(2). https://doi.org/10.1590/1806-9584-2022v30n276563

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