Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 No. Especial (2022): Dossiê: Bebês e Crianças com Deficiência na Educação Infantil
Vol. 24 No. Especial (2022): Dossiê: Bebês e Crianças com Deficiência na Educação Infantil
Published:
2022-07-22
Editorial
Editorial
496-497
Editorial (Português (Brasil))
Apresentação
Em defesa dos direitos de bebês e crianças com deficiência: por uma pedagogia aleijada desde a educação infantil
Fernanda Cristina de Souza, Saimonton Tinôco, Andreia Regina de Oliveira Camargo
498-507
Apresentação (Português (Brasil))
Dossiê: Bebês e Crianças com Deficiência na Educação Infantil
Confluences between disability and childhood: an essay on oppressions and care policies
Laureane Marília de Lima Costa, Carla Biancha Angelucci, Mariana Lúcia Agnese Costa e Rosa
508-525
Artigo Original (Português (Brasil))
Inclusion as a non-negotiable principle: contributions to early childhood education
Gustavo Martins Piccolo
526-550
Artigo Original (Português (Brasil))
Childhood and disability: notes on a non-place in academic production
Shirley Silva, Cleber Nelsonde Oliveira Silva
551-572
Artigo Original (Português (Brasil))
Studies with/about babies with disabilities in Early Childhood Education: a reflection on academic productions (2008-2021)
Luciana Aparecida de Araujo, Cleriston Izidro dos Anjos, Claudia Regina Mosca Giroto
573-600
Artigo Original (Português (Brasil))
Guiding principles of the Pikler Approach: The Piklerian view on the perspective of inclusive education
Kerolyn Christina Moreira, Catia Lacerda Sodré, Suzete Araujo Oliveira Gomes
601-617
Artigo Original (Português (Brasil))
Children with Congenital Zika Virus Syndrome in early Childhood Education: historical and pedagogical context
Elisangela Leal Mercado
618-645
Artigo Original (Português (Brasil))
Sociocultural aspects of nahua children with disabilities in the Huasteca Potosina, Mexico
Andrea Cristina Moctezuma Balderas
646-662
Artigo Original Espanhol México (Español (España))
The vision of disabled children on the river front about themselves and the community
Ana Paula Cunha dos Santos Fernandes, Ingrid Dias Nascimento
663-684
Artigo Original (Português (Brasil))
Medicalization at childhood: discipline, control and punishment
Ana Carolina Christofari
685-713
Artigo Original (Português (Brasil))
The role of adults and the participation of all children in child educational contexts
Mariane Falco
714-739
Artigo Original (Português (Brasil))
Professionals' perceptions of family participation in support by early intervention teams
Marta Pinto, Ana Maria Serrano
740-768
Artigo Original Portugues Portugal (Português (Brasil))
Roles of the paraprofessionals in early childhood education in a municipality in the Pará
Juliane Dayrle Vasconcelos da Costa, Carla Ariela Rios Vilaronga
769-793
Artigo Original (Português (Brasil))
Inclusive pedagogical action in early childhood education: evidentialism as a principle
André Luís de Souza Lima , Carla Karoppi Vasques , Luciane Pandini-Simiano
794-810
Artigo Original (Português (Brasil))
Playing with hands: narratives of symbolic playing by deaf children
Paulo Sergio Fochi, Maurício dos Santos Ferreira, port
811-832
Artigo Original (Português (Brasil))
Outras Linguagens
Pedagogical Letters
Andréia Regina de Oliveira Camargo
833-869
Outras Linguagens (Português (Brasil))
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Make a Submission
Make a Submission