Reflections to subsidize discussions on the concept of heat in the classrom

Authors

  • Osmar Henrique Moura da Silva
  • Carlos Eduardo Laburú UEL - Párana
  • Roberto Nardi UNESP - São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-7941.2008v25n3p383

Abstract

A fundamental concept in Thermodynamics is that of heat. This work seeks to contribute with reflections on the concept of heat that can subsidize the educational process of the same concept.

Author Biographies

Carlos Eduardo Laburú, UEL - Párana

Bacharelado e licenciatura no Instituto de Física pela Universidade de São Paulo (1981; 1983), mestrado em Ensino de Ciências pela Universidade de São Paulo (1987) e doutorado em Educação pela Universidade de São Paulo (1993).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Roberto Nardi, UNESP - São Paulo

Graduação em Licenciatura em Física pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - UNESP (1972), mestrado em 'Science Education' pela 'School of Education' da Temple University, Filadélfia, E.U.A. (1978), doutorado em Educação pela Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, FEUSP (1989).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2009-01-08

How to Cite

Silva, O. H. M. da, Laburú, C. E., & Nardi, R. (2009). Reflections to subsidize discussions on the concept of heat in the classrom. Caderno Brasileiro De Ensino De Física, 25(3), 383–396. https://doi.org/10.5007/2175-7941.2008v25n3p383

Issue

Section

Artigos

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 > >>