Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Edições fluxo contínuo 2025
v. 43 n. 1 (2025)
v. 43 n. 2 (2025)
v. 43 n. 3 (2025)
v. 43 n. 4 (2025)
Archives
Announcements
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 2 (2009): Dossiê - Ontologia crítica e conhecimento em Educação
Vol. 27 No. 2 (2009): Dossiê - Ontologia crítica e conhecimento em Educação
Published:
2009-10-28
Editor's Note
Editorial
Diana Carvalho de Carvalho
307-308
PDF (Português (Brasil))
Presentation
Apresentação
Patricia Laura Torriglia, Vidalcir Ortigara
309-312
PDF (Português (Brasil))
Articles
Questioning knowledge in the field of Education
Maria Célia M. de Moraes
315-346
PDF (Português (Brasil))
Science and the production of knowledge in educational research: contributions of Maria Célia Marcondes de Moraes
Patricia Laura Torriglia, Newton Duarte
347-374
PDF (Português (Brasil))
About the ontological-genetic method in Philosophy
Nicolas Tertulian
375-408
PDF (Português (Brasil))
Work, social praxis and Education: notes for a theory of educational activity
Epitácio Macário
409-440
PDF (Português (Brasil))
Marx and Lukács and the problem of individuality: some approximations
Ester Vaisman
441-459
PDF (Português (Brasil))
Art and Education against the generalized fetishism in contemporary sociability
Newton Duarte
461-479
PDF (Português (Brasil))
E. P. Thompson and Social Sciences research
Maria Célia Marcondes de Moraes, Ricardo Gaspar Müller
481-517
PDF (Português (Brasil))
Rosa red, Rosa eagle: simply Rosa Luxemburgo
Beatriz Rajland
521-529
PDF (Português (Brasil))
Interview
Reflexões e perspectivas das relações entre capital e Educação
István Mészáros
533-540
PDF (Português (Brasil))
Article Demand for Continuous
Middle class or working class?: an empiric exercise based on the perceptions of teachers in Buenos Aires
Ricardo Donaire
543-568
PDF (Português (Brasil))
Municipal education systems in Rio Grande do Sul, Brazil: a close look at the teacher
Flávia Obino Corrêa Werle, Carolina Obino Corrêa, Alenis Cleusa de Andrade
569-602
PDF (Português (Brasil))
Policies for higher Education in the realm of Venezuela’s Revolutionary Bolivarian Project: historic and conceptual factors
Maria Lucia Frizon Rizzotto, Francis Mary Guimarães Nogueira
603-628
PDF (Português (Brasil))
The professional moratorium of teaching: a sociological essay
Gilson Ricardo de Medeiros Pereira, Maria da Conceição Lima de Andrade
629-652
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission