Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Continuous editions 2024
v. 42 n. 1 (2024)
v. 42 n. 2 (2024)
v. 42 n. 3 (2024)
v. 42 n. 4 (2024)
Archives
Announcements
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 2 (2005): Dossiê - Políticas públicas e educação no contexto da globalização
Vol. 23 No. 2 (2005): Dossiê - Políticas públicas e educação no contexto da globalização
Published:
2005-01-01
Editor's Note
Editorial / Dossiê: Políticas públicas e educação no contexto da globalização
Olinda Evangelista
243-244
PDFA (Português (Brasil))
Articles
The crisis of socialist educational reform and the conservative counter reform in Spain
Joaquín Prats
255-278
PDFA (Português (Brasil))
Educational Policy as social policy:a new regulation of poverty
Dalila Andrade Oliveira, Adriana Duarte
279-301
PDFA (Português (Brasil))
Factory School Project – serving the “poor and unfortunate” of the twenty-first century
Sonia Maria Rummert
303-322
PDFA (Português (Brasil))
Higher education reform and mechanisms of public-private partnership
João Ferreira de Oliveira, Luiz Fernandes Dourado, Tereza Christina Mertens Aguiar Veloso, Ana Maria Gonçalves de Sousa
323-348
PDFA (Português (Brasil))
The technological university and its relationship with high school and university education: the identity and the future of CEFETs
Domingos Leite Lima Filho
349-380
PDFA (Português (Brasil))
Policies for teacher education in Brazil:the traps of teacher training reforms
Maria Helena G Fren Dias-da-Silva
381-406
PDFA (Português (Brasil))
Contributions to the construction of “educational narratives” of the left
José Alberto Azevedo Vasconcelos Correia
407-426
PDFA (Português (Brasil))
To decipher texts in order to understand policies: theoretical methodological support for document analysis
Eneida Oto Shiroma, Roselane Fátima Campos, Rosalba Maria Cardoso Garcia
427-446
PDFA (Português (Brasil))
Interview
Governação global e diretrizes internacionais para a educação na União Européia - com Fátima Antunes
Olinda Evangelista
449-465
PDFA (Português (Brasil))
Article Demand for Continuous
Educating for citizenship or for freedom?
Ivo Tonet
469-484
PDFA (Português (Brasil))
Indigenous School Education: for a discussion of culture, child and active citizenship
Clarice Cohn
485-515
PDFA (Português (Brasil))
The sense of the past and history in popular memory: ideas about the past and history outside the school
Marlene Rosa Cainelli
517-537
PDFA (Português (Brasil))
Editorial Staff
Expediente, n.2, 2005
Editor - Perspectiva
PDFA (Português (Brasil))
Normas de publicação
Comissão Editorial
PDFA (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission