Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Continuous editions 2024
v. 42 n. 1 (2024)
v. 42 n. 2 (2024)
v. 42 n. 3 (2024)
v. 42 n. 4 (2024)
Archives
Announcements
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 No. 2 (2006): Dossiê - Ensino da Língua e Alfabetização: diálogos com a formação docente
Vol. 24 No. 2 (2006): Dossiê - Ensino da Língua e Alfabetização: diálogos com a formação docente
Published:
2006-10-30
Editorial Staff
Expediente, n.2, 2006
Editor - Perspectiva
PDF (Português (Brasil))
Editor's Note
Editorial
Maria Célia Marcondes de Moraes
379-380
PDF (Português (Brasil))
Dossier / Presentation
Ensino da Língua e Alfabetização: diálogos com a formação docente
Nilcéa Lemos Pelandré
383-391
PDF (Português (Brasil))
Article Demand for Continuous
The productive process in the electronics industry and the training of workers in the Manaus industrial pole
Selma Suely Baçal de Oliveira
689-708
PDF (Português (Brasil))
Status and the construction of the regulation code of the Didactic of History
Maria Auxiliadora Moreira dos Santos Schmidt
709-729
PDF (Português (Brasil))
Articles
Research in Education in Brazil – continuities and changes. A model case: literacy research
Magda Becker Soares
393-417
PDF (Português (Brasil))
Genres of discourse in the Pedagogy of Portuguese Language
Nelita Bortolotto
419-447
PDF (Português (Brasil))
The literacy process in schools: discussing some topics
Sergio Antonio da Silva Leite
449-474
PDF (Português (Brasil))
Pedagogical and Linguistic training for elementary school teachers: an experience in a public school in Florianópolis-SC
Isaac Ferreira
475-504
PDF (Português (Brasil))
Santa Catarinas’ curricular proposal (1998): a review and perspectives for educational training
Maria Marta Furlanetto
505-532
PDF (Português (Brasil))
Portuguese textbooks for Elementary Schools: building relationships between teachers and discoursive genres
Adriana Fischer
533-567
PDF (Português (Brasil))
Learning to read and write and literacy: sedimentation of practices and (dis)articulation of objects of teaching
Roxane Helena Rodrigues Rojo
569-596
PDF (Português (Brasil))
Pre-school research in Portugal Official concepts, investigation and practices
Maria de Lourdes Dionísio, Iris Pereira
597-622
PDF (Português (Brasil))
From the “once upon a time...” to the text books: a space of a language experienced in an interactive process subject to each child's rhythm
Maria da Graça Lisboa Castro Pinto
623-663
PDF (Português (Brasil))
The identification of the citizen in the process of critical writing
Sylvia Bueno Terzi, Graziela Luzia Ponte
665-686
PDF (Português (Brasil))
Normas de Publicação
Comissão Editorial
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission